Чому росте витрата палива в автомобілі: технічні причини
Боротися за зниження витрат на паливо можна різноманітним чином, але технічний стан автомобіля робить великий вплив на кінцевий результат. Причому, автомобіль може бути повністю справним, але от невеликі відхилення від норми… Сьогодні ми розглянемо, які технічні нюанси примушують вас платити більше.
Системи живлення і запалення
Не будемо говорити про очевидні несправності, коли несправиний двигун відверто “проситься” до фахівців СТО. Краще згадайте, коли востаннє перевірявся стан свічок запалення, і регулювався проміжок між електродами? Адже неправильний проміжок може стати причиною збільшення витрати палива приблизно на 4%.
Трохи менш хворобливим для гаманця є неправильно відрегульоване випередження запалення. Але тут за кожен градус доводиться розплачуватися 1% додаткової витратри палива.
Звичка кататися на мінімумі палива у баку не лише згубна для бензонасоса, але також веде до збільшення споживання палива.
Поширена причина збільшеної витрати палива – забруднений повітряний фільтр. Частіше за все його заміна передбачена під час другого ТО, так що власник має усі шанси про нього забути.
Використовувані масла і технічний стан двигуна
Необхідно використовувати масло, що відповідає рекомендаціям автовиробника і сезону експлуатації. Густе масло, поза сумнівом, сприяє збільшенню витрати палива.
Це стосується не лише двигуна, але і інших агрегатів автомобіля – трансмісії. Невідповідне сезону масло здатне збільшити витрату на 10-15%.
Зношений мотор не може бути економним. Навпаки, збільшені проміжки в цилиндро-поршневой групі, газорозподільному і кривошипно-шатуновому механізмах істотно збільшують витрату палива, оскільки двигун втрачає потужність і ККД.
Побічно про критичний знос двигуна також вказує колір вихлопних газів.
Робота системи охолодження
Несправності в роботі охолодження можуть не лише призвести до збільшення витрати палива, але і стати причиною поломки мотора. Але явне перегрівання складно не помітити, а тим більше його ігнорувати. Інша справа, коли двигун навпаки не прогрівається до своєї робочої температури.
Це не лише збільшує поточні витрати власника, але може стати причиною серйозніших неприємностей. Швидше за все, причина криється в некоректній роботі термостата, що регулює температуру охолоджувальної рідини у блоці циліндрів.
Можуть бути і інші причини, але несправність треба якнайшвидше усунути, оскільки недостатня температура мотора збільшує витрату палива в середньому на 10%.
Трансмісія і ходова
Погано працююче зчеплення вимагає зайвих підгазувань, отже, провокує збільшення витрати палива. Ще гірше, якщо зчеплення зношене і пробуксовує під збільшеним навантаженням. Будь-які несправності, а також густе мастило в трансмісії – причина зростання витрати палива.
Не менш важливо стежити за справністю гальмівної системи. Адже не секрет, що супорти багатьох автомобілів з часом підклинюють, а одна або декілька гальмівних колодок постійно труть по гальмівному диску. Збільшується не лише витрата палива, але і знос гальмівних механізмів.
Побічно перевірити опір вільному коченню можна досвідченим шляхом, періодично вимірюючи “вибігання” вашого авто на порожній рівній ділянці з малої швидкості на нейтральну (наприклад, на парковці). Помітивши зразковий результат на повністю справній машині, пізніше можна звірятися по цьому результату.
Шини і кути установки коліс
Навіть самі покришки і тиск в них впливають на показники витрати палива. Інженери підрахували, що зниження тиску на піватмосфери нижче рекомендованого, дає приріст витрати палива приблизно на 3%, і це тільки в одному колесі! Так що регулярна перевірка тиску манометром (достатньо раз в два тижні) і підкачування коліс повинні стати нормою.
Ще більше витрат приносить зміна кутів установки коліс, розвал/сходження. Відхід геометрії підвіски від передбачених автозаводом параметрів призводить не лише до збільшення витрати палива, але і до прискореного зносу гуми і втрати стійкості автомобіля.
Стиль водіння
Агресивний стиль водіння може звести нанівець усі описані нами зусилля із економії палива. Звичайно, використовувати прийоми економного водіння в сучасному мегаполісі навряд чи вийде, але якщо дотримуватися основних правил, можна досягти заводських показників, вказаних в технічних характеристиках автомобіля.
Слід дотримуватися плавного, розміреного руху, без різких стартів зі світлофора і такого ж різкого гальмування. Пам’ятайте, що кожен набір швидкості спалює у декілька разів більше палива, ніж рух з постійною швидкістю.
Не слід кидатися і в іншу крайність – включати нейтраль при першій слушній нагоді. Сучасний автомобіль самостійно припиняє подання палива під час гальмування двигуном. Так що гальмувати передачами корисно не лише для безпеки руху, але і в плані економії палива.
На довгій прямій і за містом слід користуватися круїз-контролем, який підтримує задану швидкість і дуже добре економить паливо. Перевищувати дозволену швидкість не має сенсу, якщо ви прагнете трохи заощадити. Після 100 км/год витрата палива росте в геометричній прогресії, а оптимальним швидкісним режимом вважаються 90 км/год.
Комментариев нет:
Отправить комментарий