вторник, 8 сентября 2015 г.

Що буде, якщо не міняти свічки запалювання

1345027683_svechi5

Для багатьох автолюбителів питання про те, коли краще міняти свічки запалювання:
в рекомендований виробником машини чи самих свічок строк, чи судячи з їх фактичному стану, є таким же каменем спотикання, як і те, чи варто їздити на 92-му чи 95-му бензині, пише m2motors.com.ua
Одні власники авто суворо дотримуються регламентних термінів, вважаючи, що виробникові автомобіля видніше, коли цей видатковий елемент краще замінити. Інші вважають, що раз свічки в нормальному стані, двигун заводиться з «напівпоштовху» навіть в лютий мороз, то і міняти їх потрібно не раніше 60-90 тисяч кілометрів пробігу. Давайте розберемося, що може трапитися з автомобілем, якщо не міняти свічки запалювання в зазначені виробником регламентні терміни.
Навіщо мотору свічки
Для початку згадаємо, яку функцію виконують свічки запалювання в двигуні. Ці пристрої потрібні, щоб іскрою, що утворилася в процесі включення запалення, запалити паливно-повітряну суміш в камері згоряння (циліндрі) мотора.
1345027571_svechi2
Підпал цієї суміші проводиться за допомогою електричного розряду в кілька тисяч або десятків тисяч вольт, який виникає між електродами свічки.
Стандартна свічка запалювання складається з кількох компонентів:
– Контактного виводу (призначений для підключення свічки до високовольтних дротів системи запалювання або безпосередньо до котушки запалювання);
 Ізолятора (охороняє свічку від перегрівів, частина ізолятора, що безпосередньо прилягає до центрального електроду, найбільш сильно впливає на якість роботи свічки запалювання);
 Ребер ізолятора (запобігають електричному пробігу по його поверхні);
 Центрального і бічного електрода (між ними якраз і виникає іскра, що запалює паливно-повітряну суміш в циліндрі);
– Ущільнювача (служить для запобігання проникнення гарячих газів з камери згоряння).
Важливою характеристикою будь-якої свічки запалювання є величина зазору між центральним і бічним (бічними) електродами. Саме від неї залежить, наскільки ефективно буде відбуватися підпал суміші в циліндрі. Чим більше величина зазору, тим більш потужною буде іскра і масштабнішою – зона займання. Відповідно, ефективніше буде згоряти паливо, а, значить, стабільним буде його витрата, плавним – робота двигуна. З іншого боку, коли зазор між електродами свічки менший, то іскра з’являється раніше і пробій відбувається при меншій напрузі. Але разом з тим енергія іскри менша, що гірше для підпалу суміші, а в кінцевому підсумку при зменшеному зазорі знижуються показники потужності та економічні характеристики двигуна.
Також важливою характеристикою свічок є їх краплинне число – це інформація про гранично допустиму температурну навантаженість свічки запалювання. Вітчизняні свічки запалювання випускаються з калильним числом 8, 11, 14, 17, 20, 23 і 26. Зарубіжні виробники єдиної шкали розжарювальних чисел не дотримуються. Залежно від величини калильного числа свічки поділяються на «холодні», «гарячі», середні та уніфіковані. Якщо поставити занадто «холодні» свічки (з великим калильним числом), ускладнюється процес їх самоочищення, і мотор буде працювати з перебоями. При занадто «гарячих» – можливе так зване краплинне запалювання, за своїми симптомами і руйнівними наслідками нагадує детонацію двигуна.
Які бувають свічки
У побуті свічки запалювання називають класичними, платиновими і іридієвими.
Такі назви вони отримали через матеріали, які застосовуються для виготовлення електродів. У класичних свічках електроди – мідні, в платинових виготовлені з платини, а іридієві – зі спеціального іридієвого сплаву. У деяких класичних свічках мідні електроди для надійності покриті сплавом ітрію, який дозволяє збільшити стійкість електродів свічок. Платинові свічки хороші тим, що платина володіє високою корозійною стійкістю і стійкістю до високих температур (практично не вигоряють), що дозволяє домогтися досить тривалого терміну експлуатації. У іридієвих свічок характеристики схожі з платиновими. Але найбільш довговічними свічками є ті, в яких електроди виготовлені зі сплаву платини і іридію.
Ресурс свічок
Термін служби свічок залежить від багатьох факторів. Виробники визначають період експлуатації цих елементів в залежності від матеріалів, з яких виготовлені електроди, приблизних умов експлуатації (кліматичні умови, якість палива та інші). Так, для класичних свічок середній термін служби становить не більше 50 000 кілометрів пробігу. Для платинових і іридієвих – не більше 90 000 кілометрів пробігу. Звичайно, ці цифри можуть коригуватися в залежності, наприклад, від того, якої якості бензин заливається в автомобіль і в якому стані знаходиться сам двигун. Тому багато виробників автомобілів рекомендують заміняти класичні свічки при проходженні кожного другого планового ТО (наприклад, через 30, а потім 60 000 кілометрів). При використанні платинових або іридієвих свічок термін експлуатації може бути збільшений у півтора-два рази.
Що буде, якщо вчасно не змінити свічки
Припустимо, з якоїсь причини покладений за регламентом термін заміни свічок запалювання закінчився, і власник автомобіля не спромігся встановити нові елементи. Можливо, відразу це і не призведе до якихось трагічним для двигуна автомобіля наслідків. Але в один зовсім не прекрасний день машина просто не заведеться. Тому радимо звернути пильну увагу на ознаки, що свідчать про швидкий вихід свічок запалювання з ладу.
До ознак несправності свічок запалювання відносяться:
– «Троїння» двигуна (його посмикує при їзді і на холостих обертах)
– Затруднений запуск мотора (стартер спрацьовує, але запалювання не відбувається)
– Збільшення витрати палива
– Збільшення викиду СО
– Погіршення динаміки двигуна (мотор не розвиває максимальних обертів і відповідно, падає його потужність)
Якщо проігнорувати перераховані вище ознаки, можливий вихід з ладу двигуна.
Одним із сумних наслідків несправності свічок запалювання може бути детонація в камері згоряння двигуна. У результаті детонації певного обсягу суміші виникає ударна хвиля, яка в залежності від обсягу суміші, може мати таку інтенсивність, що своєю енергією змусить здетонувати весь залишився в циліндрі заряд. При відображенні ударних хвиль від стінки камери згоряння виникає дзвінкий металевий звук. При сильній детонації стуки стають голосніше, потужність двигуна падає, у відпрацьованих газах з’являється чорний дим. Також під час сильної детонації мотор відчуває великі теплові і механічні навантаження на деякі деталі. Можуть обгоріти кромки поршнів і прокладки головки блоку циліндрів, електроди свічок. Ударні хвилі руйнують масляну плівку у верхній частині циліндра, викликаючи, тим самим, його підвищений знос.
Підсумок:
– У двигун автомобіля потрібно встановлювати свічки, рекомендовані виробником, звертаючи увагу на їх калильне число та інші характеристики;
– Незважаючи на стабільну роботу системи запалювання, стан свічок необхідно перевіряти при кожному плановому техобслуговуванні;
– Тривала експлуатація (пробіг 50000 кілометрів і більше) можлива при установці свічок з платиновими або іридієвим електродами;
– Для продовження терміну служби свічок необхідно за можливості заливати тільки перевірене паливо, вчасно міняти фільтри, стежити за правильністю установки зазору свічки;
– При появі ознак несправності свічок («троїнні» мотора, підвищення витрати палива, «плаванні» оборотів) – терміново звернутися на СТО або самостійно зробити заміну цих елементів на нові.

Комментариев нет:

Отправить комментарий